Niewielkie zainteresowanie drugą linią metra
Chociaż budowa drugiej nitki metra w Warszawie pochłonęła już miliardy złotych, zainwestowane pieniądze wciąż nie przekładają się na duże zainteresowanie pasażerów.
Zarząd Transportu Miejskiego opublikował w internecie mapkę natężenia ruchu pasażerów metra. Okazuje się, że najczęściej z podziemnej kolejki korzystają pasażerowie na północnych stacjach pierwszej linii od Młocin do Słodowca, a więc głównie mieszkańcy Bielan i Białołęki.
Z kolei najrzadziej metrem podróżują mieszkańcy najbardziej oddalonych od niego dzielnic, takich jak Włochy czy Ursus.
Być może zmieni się to po wydłużeniu drugiej linii metra, która na razie nie cieszy się taką popularnością, jak trasa pomiędzy Młocinami a Kabatami.
Rozbudowa trasy w stronę Bemowa nadal jednak stoi w miejscu, bo warszawski Ratusz wciąż nie ma kompletu pozwoleń i nie może podpisać umowy z tureckim wykonawcą – firmą Gülermak.