Plany budowy linii siekierkowskiej

Udostępnij:

 W Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie odbyło się spotkanie w sprawie utworzenia pasażerskiego połączenia kolejowego na linii Warszawa – Piaseczno – Konstancin-Jeziorna z wykorzystaniem istniejącej linii bocznicowej nr 937.  W 2017 roku z inicjatywy Wiceprzewodniczącego Rady Sergiusza Muszyńskiego, Starosta Piaseczyński Wojciech Ołdakowski wraz z włodarzami gmin Piaseczno, Konstancin-Jeziorna oraz Lesznowola wystąpił z pismem do Prezesa PKP PLK o zapotrzebowaniu na budowę linii kolejowej. Teraz zgonie z symulacją przeprowadzoną przez ZTM, z założeniem że będzie to linia dwutorowa, z budową przystanku końcowego w Mirkowie. stwierdzono, że w 2030 roku przy dwóch parach pociągu na godzinę w szczycie porannym na przystanku Nowa Iwiczna ruch wynosiłby 2680 pasażerów. Oznacza to stwierdzenie istnienia realnego, dużego zapotrzebowania na utworzenie takiego połączenia. Możliwą do uzyskania prędkość pociągu pasażerskiego kursującego w przyszłości na tej linii określono na około 80 km/h. Teraz czas na zaangażowanie się samorządów w prace studyjne.

A. Kopczyński

fot. archiwum 

Udostępnij:

Komentarze