Zakupowiczu, bądź świadom swoich praw
Im bliżej świąt, tym bardziej Polaków ogarnia szał prezentowych zakupów. Pomimo pośpiechu i tłoku w galeriach handlowych warto zachować zimną krew, bo nietrafiony prezent zakupiony w zwykłym sklepie może się okazać trudniejszy do zwrotu, niż w przypadku zakupów internetowych. Lepiej zatem jeszcze przed dokonaniem zakupu sprawdzić, jakie są warunki zwrotu w danym sklepie. A jak prawidłowo złożyć reklamację, np. gdy zakupiony przez nas samochód na baterie nie chce jeździć? Podpowiada Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pruszkowie, Michał Wałachowski:
W przypadku zakupów internetowych możemy odstąpić od zakupu bez podawania przyczyn. Jak to zrobić? Mówi Michał Wałachowski:
Musimy pamiętać, aby to zrobić w ciągu 14 dni od daty zakupu. Warto znać swoje konsumenckie prawa, wówczas unikniemy wielu zakupowych rozczarowań.
Marek Gutowski
fot .pixabay.com