Kolejne opóźnienia w modernizacji linii kolejowej
Opóźnienia dotyczą stacji Warszawa-Włochy, ale skutkują zmianami w organizacji ruchu na trasach z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego oraz Błonia. Jak czytamy na portalu rynek-kolejowy.pl, nowa organizacja ruchu miała już obowiązywać od początku zeszłego tygodnia, ale nie udało się tego terminu dotrzymać. Jak wówczas informował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK, wykonawca modernizacji linii pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Zachodnią w sobotę po południu zgłosił potrzebę wydłużenia zamknięć torów pomiędzy stacją Warszawa Zachodnia a Warszawa Włochy. – Wydłużenie spowodowane jest dodatkowymi pracami, które wykonawca musiał przeprowadzić przy montażu rozjazdów. Koleje Mazowieckie poinformowały, że nadal nie ma możliwości przejścia przez posterunek Warszawa Włochy liczby pociągów zaplanowanej od 8 maja. W związku z tym zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu na trasach Warszawa – Skierniewice (na odcinku do Grodziska Mazowieckiego) oraz Warszawa – Łowicz (na odcinku do Błonia). Siedem pociągów zostało odwołanych w całej relacji, a dwa kursują w skróconej relacji. Wprowadzono wzajemne honorowanie biletów KM i PKP IC na odcinkach Warszawa – Skierniewice oraz Warszawa – Łowicz oraz dodatkowe postoje części pociągów IC na stacjach Grodzisk Mazowiecki, Błonie bądź Ożarów Mazowiecki.
Jak obiecuje wykonawca, tym razem zmieniona organizacja ruchu ma obowiązywać do 18 maja.
A. Kopczyński
fot. archiwum